Wednesday 21 November 2012

KENYATAAN RASMI PRESIDEN GAMIS KELANTAN ,BANTAHAN TERHADAP KEKEJAMAN ISRAEL KEATAS GAZA



  
"orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga Engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk Yang benar". dan Demi Sesungguhnya jika Engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu Yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah Engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) Yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu".[Al-Baqarah Ayat 120]


     Saya mewakili barisan pimpinan Gamis negeri kelantan mengutuk sekeras-kerasnya pembantaian, kekejaman yang dilakukkan oleh regim Israel laknatullah terhadap tanah mulia umat Islam Gaza, Palestine.
     Wahai Anak Muda, sebagaiman kita mengetahui..setiap awal kali awal muharram, hati umat Islam dicabar dengan pembantaian umat islam di Gaza.Apa alasan mereka?tidak lain adalah mereka menyatakan bahawa 'bumi' mereka telah diceroboh, ini adalah suatu alasan yang tidak dapat di terima akal, kerana apa! tidak dan tidak bukan negara yang mereka berpijak adalah bumi haram yang mereka rampas dari umat islam dengan nama kemanusian! oelh sekutu-sekutu mereka.
    Wahai anak muda! Gamis Negeri Kelantan menyeru kepada semua pemuda pemudi harapan Islam..Ayuh kita bangkit, bersama-sama menentang dalam apa segala bentuk supaya mereka merasakan umat Islam seluruh dunia tidak sesekali Redha dengan kewujudan mereka!.Anak Muda!..Jangan kamu tidur, sesungguhnya musuh kamu tidak pernah tidur untuk menghancurkan kamu!



Mohamad Sabri bin Mohamed Husin
Presiden Gamis Negeri Kelantan

No comments:

Post a Comment