Tuesday 7 August 2012

Flash Mob For Rohingya


 



Markaz Siswazah Kelantan (MSK) dengan kerjasama GAMIS Kelantan akan menganjurkan flash mob untuk menzahirkan keprihatinan Mahasiswa Kelantan terhadap isu Rohingya. Isu pembunuhan beramai-ramai etnik Rohingya yang beragama Islam di Myamar.

Flash Mob for Rohingya bertujuan mengumpulkan mahasiswa-mahasiswa untuk bersama-sama menzahirkan bantahannya terhadap sebarang bentuk keganasan ke atas penduduk Islam Rohingya serta menyedarkan masyarakat terhadap isu ini sebagai saudara seIslam. 

Kami mahasiswa menuntut supaya pihak berwajib memain peranan untuk membantu umat Islam Rohingya khususnya kerajaan Malaysia yang menerajui OIC. Mana perginya PBB?? Mana fungsi OIC?? Mana peranan Malaysia?? Mana tindakan rakyat Malaysia?? Mana suara kita sebagai ummat Islam????Ayuh kita bersama-sama ekpresikan kecintaan kepada saudara kita. JOM!

Umat Islam etnik Rohingya di Myanmar perlu dibela dan umat Islam seluruh dunia. Jangan berpeluk tubuh sahaja apabila masyarakat Islam minoriti ini bukan sahaja dipinggirkan malahan disembelih hidup-hidup, dibakar dan wanitanya dirogol 


Timbalan Pengerusi GAMIS KELANTAN
RIDUAN B CHE MUSA\\\\

No comments:

Post a Comment