Wednesday 4 April 2012

Sokongan GAMIS Kelantan,Inspirasi Anak Muda Malaysia (INSPIRASI)



Gamis Kelantan Menyokong sepenuhnya Gagasan yang diperjuangkan oleh Deklarasi Inspirasi Anak Muda Malaysia (INSPIRASI), yang mana Gagasan tersebut, mewakili seluruh anak muda Malaysia hari ini serta menyatakan kesungguhan dan komitmen mereka untuk menjayakan gagasan atau idea daripada komuniti anak muda terhadap pembentukan masa hadapan negara Malaysia yang lebih cemerlang untuk dinikmati oleh semua rakyat tanpa mengira bangsa dan agama. Besarlah harapan mereka agar gagasan ini disambut dengan penuh iltizam oleh pihak kerajaan, pemimpin politik dan ahli akademik.Di samping itu juga, gagasan ini mampu menyatukan seluruh masyarakat yang berada di Malaysia terutama anak muda.
Kita melihat hari ini malaysia kian parah dengan masalah-masalah yang sosial, korupsi dalam pentadbiran, sistem pendidikan yang kita lihat semakin tidak boleh diterima pakai pada hari ini. GAMIS Kelantan menyokong tindakan INSPIRASI melaksanakan gerakan melalui kesatuan yang dianggotai oleh pelbagai latar belakang dan variasi inspirasi organisasi anak muda bertujuan untuk membangkitkan kesedaran, menambah pengetahuan dan meningkatkan rasa tanggungjawab serta partisipasi anak muda terhadap agenda pembinaan negara Malaysia yang lebih cemerlang.


Berlandaskan Objektif yang telah di gariskan oleh INSPIRASI, seperti berikut:


Membentuk jaringan dan membina kesatuan dikalangan anak muda.
[ To connect youth ]


Mendidik masyarakat, khususnya anak muda terhadap tanggungjawab kenegaraan.
[ To educate people ]

Memperkenalkan dan mengenengahkan prinsip dan idea Islam sebagai penyelesaian dan asas pembangunan negara.
[ To introduce the Islamic principles as solution ]


Maka,kami GAMIS Kelantan akan memberi sokongan sepenuhnya terhadap gagasan ini dalam membentuk generasi yang lebih produktif dan berkaliber untuk ummah dan Negara Malaysia. Anak Muda kini semakin bangkit dengan jiwa yang penuh semangat dalam membina kesatuan serta mendidik ummah berlandaskan Al Quran dan Sunnah.


Memandangkan INSPIRASI telah memperjuangkan enam gagasan yang meliputi lapangan Pendidikan, Perundangan, Ekonomi, Kerjaya, PolitiK, Sosial,di mana ia merupakan satu keperluan kepada anak muda dalam membentuk Ummah yang bakal mencorak masa depan Negara.Oleh itu,kami GAMIS Kelantan memberi sokongan sepenuhnya kepada INSPIRASI.Hidup ISNPIRASI Membentuk Daulah Islamiah.Semoga segala usaha murni ini mendapat ganjaran di sisi Allah s.w.t serta mencapai redhaNYA..sekian wassalam.



No comments:

Post a Comment