Thursday 2 May 2013

GAMIS KELANTAN:)


FLASHMOB PRU 2013








Alhamdulillah,hari ini Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (GAMIS) Kelantan telah menganjurkan satu flashmob bagi menyatakan sokongan padu pada kerajaan negeri serta menyokong penuh kepimpinan ulama’ di negeri Kelantan. Seramai …… orang mahasiswa dari IPT di negeri Kelantan turut serta dalam program ini.
                Program bermula pada pukul 9 pagi dimana mahasiswa berkumpul di masjid Kubang Kerian untuk mendengar taklimat pergerakan program yang disampaikan oleh presiden GAMIS Kelantan sendiri diiringi dengan doa. Seterusnya, kami berkonvoi ke Bachok untuk flashmob kami yang pertama. Sasarannya ialah di sekitar pasar pagi yang merupakan kubu kuat Barisan Nasional.
                Seterusnya kami bergerak ke Kubang Kerian. Di sini kami mendapat sokongan padu dari pemandu kenderaan apabila mereka turut memberikan hon tanda sokongan dan turut bersama kami untuk sama-sama mempertahankan Kerajaan Negeri Kelantan.


Destinasi terakhir kami ialah di sekitar Parkson, Kota Bharu.

Program seperti ini jelas menunjukkan bahawa mahasiswa sudah berani bangkit untuk berjuang menegakkan kebenaran serta menyokong kepimpinan Kerajaan Negeri Kelantan yang telah berusaha  bersungguh-sungguh bagi menjulang agama sebagai teras utama dalam kehidupan. Kejayaan negeri Kelantan yang telah berjaya menyekat program-program hibuan serta maksiat dan berusaha menganjurkan program ilmiah kepada masyarakat negeri Kelantan dengan harapan masyarakat Kelantan kaya dengan ilmu dan celik dari penipuan. Di samping itu, Kerajaan Negeri Kelantan telah berusaha sepenuhnya menegakkan syi’ar Islam melalui program-program yang telah dirancang. Oleh itu, tiada sebab untuk kami berdemo menukar Kerajaan Negeri Kelantan yang telah terbina dengan asas Islam ini. Hanya golongan yang inginkan maksiat sahaja yang tidak putus-putus menghasut untuk memecahkan dan meruntuhkan Kerajaan Islam disini. 



“KEKAL KELANTAN, UBAH PUTRAJAYA”

No comments:

Post a Comment